Cennik złomowania aut

mÓJ mAŁy śWiat

Aktualny cennik
Akcja złomowania
Bonifikaty za zostawienie auta używanego w rozliczeniu
Nowe niższe oprocentowanie kredytów
Atrakcyjne ceny i wyposażenia Bravo i Brava

Tollcar Sp. z o.o. Autoryzowany dealer Fiata w Radomsku
http://www.zelt.lodz.pl/tollcar


topek <topek$$$bezspamowy@post.plwrote:
Witam,
tak sobie dzis glowkowalem. Czy gdybym kupil nowe auto i sprzedal je
potem na czesci (powiedzmy 20% taniej niz w salonie), to czy mial bym
na tym zysk? Ma ktos aktualne cenniki pozdespolow?


E tam, w cale nie nowy pomysl ;)
W zeszylym roku kroilem swojego kaszla ktorego wartosc rynkowa byla tak
ze 500zl.
Sprzedalem:
Rozrusznik - 50
Alternator - 50
tylna szyba ogrzewana - 20
lusterka - 15/sztuka
zegary (FL) - 20
dwie felgi + roczne zimowki - 30
silnik wycieraczek - 15
kierownica "sportowa" - 20
glowica silnika - 50
reflektory (roczne WESEM H4) - 20/szt
boczne szyby uchylane - 15/szt
fotele rozkladane - 20/szt
zbiornik paliwa - 15zl

Nadwozie i zelastwo do skladnicy zlomu - 30 zl
Aluminium (blok silnika, skrzynia i sprzeglo) do skupu - 40zl

czyli 50+50+20+30+20+30+15+20+50+40+30+30+40+40= 480zl

i zostal mi prawie nowy akumulator Centra Plus 40Ah o wartosci 100zl

A za zlomowanie zaplacil bym 150 zl.
Mam jeszcze przednia szybe sa chetni? ;)

TO ŚCIEMA!!! Mam przed sobą cennik fiata grande punto sprzed
promocji, więc albo celowo zawyżyli ceny żeby za chwilkę dać rabat
albo rzeczywiście podwyższyli cennik. Natomiast sam chciałem
zostawić seiczento w rozliczeniu - ale jak gość mi podał proponowaną
cenę 3500zł, gdzie na otomoto ceny zaczynają się od 6tyś to po
pierwsze rżną z klienta głupa ponieważ:
1. Rabaty są udzielane od sztucznie zwyżonych cen
2. Może za złomowanie auta wartego 500zł się to opłaca ale
zostawiając w rozliczeniu tracisz ok 3-5tyś (kwota eko-rabatu).

Oto przykładowe ceny sprzed promocji:

Fiat Grande punto 5D 1,2 65KM Active 36490 (po eko-rabacie) / 39990
(cennik z 04/2009)
Fiat Grande punto 5D 1,4 77KM Actice 37490/ 40990


Dokładnie. Daj sobie na luz, bo jak ktoś jest tępy, to za Chiny Ludowe nie
wytłumaczysz mu że cofanie licznika jest oszustwem. Dla niego wszystko
jest
dozwolone dopóki go gliny nie złapią, a wtedy powie -"Panowie! no co wy,
przecież ja nie wiedziałem".


Kolega Pszemola? Gratuluje.


Gość pisze że wskazania liczników są orientacyjne (wiesz może jak firmy
rozliczają samochody ???)  i jeszcze że na zachodzie też nałogowo kręcą
liczniki.


Oczywiscie ze kreca. Co w tym dziwnego?


To powiedz mi mądralo dlaczego w niemieckich briefach są jasno
wymienione rozmiary ogumienia jakie możesz założyć do auta.


Bo na takie opony jest homologacja.


Ciekawe dlaczego
też za udowodnienie procederu kręcenia cyferek Niemcy bez wahania
dopieprzają po 100.000 DM kary ?


Poprosze o przyklad. We Francji grozi to np odebraniem
prawa do prowadzenie dzialalnosci gospodarczej co nie
zmienia faktu ze we Francji tez kreca. Sam dlugo w to
nie moglem uwierzyc. Uwierzylem jak zobaczylem cennik
takich uslug.


Jedno wiem na 100% nigdy nie kupię auta w Polsce z placu - m.in dzięki
ipsz'owi. Liczniki to pryszcz, ciekawe czy masz także auta składane z
ćwiartek - każda z innego egzemplarza :-))))


Ale jestes naiwny. Powiem Ci tylko ze na 100% kreca w D, F, NL i B.
Co do reszty nie jestem pewien wiec nie chce sie wypowiadac.
Jesli chodzi o nowe auta z salonow to z racji tego czym sie zajmuje
tez wiele widzialem. Ze nie wspomne o nowym P406 ktorego kupil
moj ojciec i auto okazalo sie powypadkowe (wspawany tylny blotnik,
tylne drzwi i pokrywa bagaznika po naprawie blacharsko lakierniczej,
zle spasowane inne elementy). Co nie zmienia faktu ze auto jezdzi
juz drugi rok bez specjalnych problemow. Sadzisz ze jesli auto jest
uszkodzone w czasie transportu to sie je zlomuje czy jak? W koncu
jest nowe. Jelen przyjdzie i kupi. Sadzisz tez ze motoryzacja to
jedyna dziedzina gdzie odchodza takie numery? Nie masz sie co
pienic, rabia Cie na kazdym kroku. Lejac paliwo placisz za 30 litrow,
wlewasz 28. Kupujac markowy Twoim zdaniem alkohol placisz
bandziorom za przemycany spirytus. Swierze warzywa leza zawsze
pod spodem, najpierw trzeba sprzedac te zlezale. Kwienie proceder
wyludzania z ubezpieczalni pieniedzy za niby "zaginione" auta, inni
ludzie wyludzaja za stluczki koszmarne kwoty. I co? Przez to ze Ci
o tym mowie to jestem oszustem? I moze sam sie tym zajmuje?
Zdaje sobie z tego sprawe, jednoczesnie wiem ze nie mam na to
zadnego wplywu. Podobnie jak na to ze duze firmy kreca liczniki
hurtowo. W ktora strone? W obie. Ci sami ludzie ktorzy cofaja
liczniki montuja tez tzw pedniki, urzadzenia pozwalajace podbijac
przebiegi w gore - kierowca tez czlowiek i z czegos musi zyc.
Przed sprzedaza wszystko wraca do normy albo i o wiele nizej.


Co do zachodu, bo była w postach mowa -to tam się takie
rzeczy zupełnie nie opłacają, albo są widoczne gołym okiem.
Dlatego kupowałem i będę kupował auta za granicą.


Kupuj gdzie chcesz, ale uwierz ze to nie ma znaczenia.

Jacek.


Dziadzia M wrote:

Arturo wrote:

| A to co w Niemczech jest tanie na miano auta w większości przypadków nie
| zasługuje.

| mozna wiedziec na jakiej podstawie tak twierdzisz?

| podsumowujac wszystko powyzej, sugerujesz ze moj samochod to zlom.
Bo  byl tani  ?  To jest duze prawdopodobienstwo, ze zlom.

| wiesz czym to grozi?
Mozliwym  Twoim pobytem w szpitalu gdy Ci sie rozpadnie  na pol...
Albo na Powazkach...

A  tak powaznie - nie wiem  czy w  AS czy  w  Motorze byly ostatnio
wyliczenia dot.  sprowadzonych aut a  dobrym/bardzo dobrym stanie
technicznym. I jakby nie patrzec finalny koszt takiego auta z  Nie-
miec/Belgii/Holandi  zawsze przkraczal  cene  rynkowa  takiegoz auta
w Polsce. A "importer" (handlarz) tez musi  naczyms  zarobic ?
Wiec w  czym tkwi hak ?


Nie ma zadnego haka.
W Niemczech ludzie sa bogatsi i maja, mieli wiecej samochodow niz u nas
w kraju i mieli je od bardzo dawna.
Jak ktos ma w rodzinie 3-4 samochody to kiedys sie chce ich pozbyc, a
gdy wszyscy maja po 2 samochody,
to cena uzywanych radykalnie spada.
Sprawdz na http://www.mobile.de/

Kupisz samochody za 500 euro i bezwypadkowe, tylko ze stare.
Gdyby nie zlomowanie samochodow w Stanach Europie, to na kazdej drodze
by stal sznur samochodow.
Gdyby nie wywoz uzywanych do Polski, Rosji, na Litwe , Ukraine,
to fabryki musialy by zamknac produkcje.

Nie ma co teoretyzowac. W Niemczech stare samochod nie ma zadnej
wartosci, a szczegolnie po zdarzeniach z wrzesnia. Jest kryzys w branzy
motoryzacyjnej i mozna kupic samochod na 0% raty i z odroczona
platnoscia pierwszej raty.
W Stanach tak Ford sprzedal cale zapasy fabryczne, oferujac 0% raty i
pierwsza rata platna nawet za rok.

A handlarz kupuje wedlug cen skupu a nie sprzedazy
i zarabia tak jak wlasciciel kantoru.
Kupuje taniej a sprzedaje drozej.

Ale samochody sa w Niemczech naprawde tanie i uzywane nadal tanieja, no
chyba ze na wschod wyjedzie kilka milionow tych starych , uzywanych.

Masz wycene samochodow w Niemczech na stronie Eurotax
http://www.eurotax.de/

a najwiekszy salon uzywanych samochodow na swiecie
pod adresem http://www.mobile.de/

10 letnie samochody kupujesz od 1000 euro i nic tego nie zmieni.
Handlarz kupi za 700 a sprzeda za 1300 i juz ma zarobek i zysk.

Doskonale informuje o tym niemiecki Eurotax, podajac ceny skupu przez
handlarza i ceny sprzedazy przez handlarza i na tej podstawie buduje
realne cenniki, a nie brane z nieba.

Po wydarzeniach wrzesniowych w Stanach ceny samochodow uzywanych spadly
nawet o polowe az do 2/3.
Nikt nie chcial kupowac uzywanych, gdy nowe byly tanie , na zerowe raty
i z odroczona platnoscia.

I ten czas nadejdzie do Europy, ze 10 letnie samochody po drobnej
stluczce, porysowaniach,
beda ladowaly na zlomie,
bo koszty naprawy beda nieoplacalne, a nowy samochod na raty bez odsetek
skutecznie wyeliminuje pociag
do starych gratow.

Ruynek Polski, Ukrainy, Litwy, Rosji nasyci sie w ciagu kilku lat, gdyz
fabryki powstana tam, gdzie sa klienci
a Azja produkuje kilkadziesiat modeli samochodow osobowych, ktore UE
odrzuca wysokimi clami.
Gdyby nie te wysokie cla na samochody spoza Unii, z Azji, Japonii,
Stanow,
to juz mielibysmy oobnizke cen nowych samochodow w Europie o 20-30 %.

Rosja moze kupowac z Azji, Japonii bez problemu i nasyci sie samochodami
w ciagu kilku lat.
A wtedy europejskie uzywane nie beda atrakcje i beda nagminnie
zlomowane.

Teraz rynek motoryzacyjny czeka 5 chudych lat, gdyz ropa jest bardzo
droga, koszty ubezpieczen, oplat rejestracyjnych coraz wyzsze.

I eksploatacja samochodu zbyt mocno obciaza domowe budzety, a sprzedajac
roczny 2-letni samochod traci sie zbyt wiele aby kupic nastepny nowy.

Jacek

Powered by wordpress | Theme: simpletex | © mÓJ mAŁy śWiat